Alla fel som berör hissarna skall anmälas direkt till Greve Jakob Hiss som sköter och servar föreningens hissar. Felanmälan dygnet runt tel: 010 163 99 55
Tänk på att Greve Jakob Hiss debiterar föreningen för servicebesök. Ta därför gärna en extra titt så att det inte rör sig om något enklare fel som du själv kan hjälpa till att åtgärda. I vissa fall kan det vara något objekt som ligger i vägen för sensorerna, och på vintertid är det inte ovanligt att grus tar sig in i hissen och skapar problem. Vid icke akuta hiss problem går det även bra att kontakta styrelsen.
Obs. att våra hissar har känsliga sensorer. De får därför inte exempelvis skickas upp/ned obemannat med last – detta kan få hisskorgen att fastna utan att någon kan flytta på det som blockerar sensorn. Om en hiss fastnar på grund av detta så faller ansvaret på den som har använt den obemannat. Detsamma gäller även vid handhavandefel som när en person själv blockerar sensorn och ej flyttar på sig eller eventuell blockerande last. Ifall service då begärs istället för att personen själv avlägsnar hindret från sensorn kommer personen ifråga att ansvara samt debiteras för ev. relaterad service och kostnader. (Om hissen stannar p.g.a. blockerad sensor ska den gå att köra vidare så fort hindret är avlägsnat från sensorn. Tryck på en våningsknapp igen ifall den inte åker vidare automatiskt).
Ev. skadegörelse är också den åverkande personens ansvar.