Felanmälan

Från och med 1 Januri 2024 har föreningen bytt både ekonomisk och teknisk förvaltare. Tidigare har båda delar förvaltats av HSB, men från och med 1/1 gäller nedan aktörer.

Via Nabos boende portal kan du hitta information om din bostad, hyresavier samt nyheter som publiceras av styrelsen.

Ekonimisk/Administrativ förvaltning: Nabo
Teknisk förvaltning: Kungsriket Fastighetsservice 

 

 

 

 

Vid fel på fastigheten, anmäl detta till Kungsriket Fastighetsservice via följande formulär: Kontakt – Kungsrikets Fastighetsservice

Eller kontakta de via på telefon: 0300 – 56 49 00 (Måndag – fredag 07.00-16.00). Utanför ordinarie tider används samma nummer för att kontakta jouren.

Hit kan du också vända dig vid fel inuti din lägenhet, men kom ihåg att det är medlemmen själv som står för kostnaden isåfall.

Kom ihåg att den som är bostadsrättshavare ansvarar för i princip allt inuti sin lägenhet själv. Fakturor på kostnader för sådana fel ska alltså inte ställas till föreningen, utan till bostadsrättsinnehavaren/lägenhetens ägare/medlem.

Efter kontorstid svarar Securitas på brådskande felanmälningar:
010-470 55 98

Akuta fel

Vid akuta fel, ring SOS alarms journummer: 031-334 11 70
Detta nummer ska vi alltså endast ringa till vid akuta fel på våra fastigheter som rör t.ex. vattenläckor, smärre brandfaror, hisstopp eller fastighetsrelaterade olyckor som kan gälla liv och lem.

Hissar

Alla fel som berör hissarna skall anmälas direkt till Vinga hiss som ansvarar för hissdriften i föreningen. De nås på telefon: 031-776 57 01

Tänk på att Vinga Hiss debiterar föreningen för servicebesök. Ta därför gärna en extra titt så att det inte rör sig om något enklare fel som du själv kan hjälpa till att åtgärda. I vissa fall kan det vara något objekt som ligger i vägen för sensorerna, och på vintertid är det inte ovanligt att grus tar sig in i hissen och skapar problem. Vid icke akuta hiss problem går det även bra att kontakta styrelsen.

Obs. att våra hissar har känsliga sensorer. De får därför inte exempelvis skickas upp/ned med last obemannat – då detta kan få hisskorgen att fastna utan att någon kan flytta på den last som blockerar sensorn.

 

Vid parkeringsrelaterade frågor eller fel, se info på vår sida om Faciliteter\Parkering.