Felanmälan

Vid fel på fastigheten, ring och anmäl detta till HSB på telefon: 010-442 24 24
Hit kan du också vända dig vid fel inuti din lägenhet, men kom ihåg att det är medlemmen själv som står för kostnaden isåfall.

Felanmälan kan även göras via internet på HSB:s hemsida (www.hsb.se).
Klicka dig fram till din regionförening (Göteborg) om den inte vidarebefordrar dig automatiskt, och sedan ”Felanmälan”.

Kom ihåg att den som är bostadsrättshavare ansvarar för i princip allt inuti sin lägenhet själv. Fakturor på kostnader för sådana fel ska alltså inte ställas till föreningen, utan till bostadsrättsinnehavaren/lägenhetens ägare/medlem.

Efter kontorstid svarar Securitas på brådskande felanmälningar:
010-470 55 98

Akuta fel

Vid akuta fel, ring SOS alarms journummer: 031-334 11 70
Detta nummer ska vi alltså endast ringa till vid akuta fel på våra fastigheter som rör t.ex. vattenläckor, smärre brandfaror, hisstopp eller fastighetsrelaterade olyckor som kan gälla liv och lem.

Hissar

Alla fel som berör hissarna skall anmälas direkt till Vinga hiss som ansvarar för hissdriften i föreningen. De nås på telefon: 031-776 57 01

Obs. att våra hissar har känsliga sensorer. De får därför inte exempelvis skickas upp/ned med last obemannat – då detta kan få hisskorgen att fastna utan att någon kan flytta på den last som blockerar sensorn.

 

Vid parkeringsrelaterade frågor eller fel, se info på vår sida om Faciliteter\Parkering.