Felanmälan

Från och med 1 Januri 2024 har föreningen bytt både ekonomisk och teknisk förvaltare. Tidigare har båda delar förvaltats av HSB, men från och med 1/1 gäller:

Ekonimisk/Administrativ förvaltning: Nabo
Teknisk förvaltning: Kungsriket Fastighetsservice 

Vid fel på fastigheten, anmäl detta till Kungsriket Fastighetsservice via följande formulär: https://kungsriketsfastighetsservice.com/kontakt/

Eller kontakta de via på telefon: 0300 – 56 49 00 (Måndag – fredag 07.00-16.00). Utanför ordinarie tider används samma nummer för att kontakta jouren.

Hit kan du också vända dig vid fel inuti din lägenhet, men kom ihåg att det är medlemmen själv som står för kostnaden isåfall.

Kom ihåg att den som är bostadsrättshavare ansvarar för i princip allt inuti sin lägenhet själv. Fakturor på kostnader för sådana fel ska alltså inte ställas till föreningen, utan till bostadsrättsinnehavaren/lägenhetens ägare/medlem.

Efter kontorstid svarar Securitas på brådskande felanmälningar:
010-470 55 98

Akuta fel

Vid akuta fel, ring SOS alarms journummer: 031-334 11 70
Detta nummer ska vi alltså endast ringa till vid akuta fel på våra fastigheter som rör t.ex. vattenläckor, smärre brandfaror, hisstopp eller fastighetsrelaterade olyckor som kan gälla liv och lem.

Hissar

Alla fel som berör hissarna skall anmälas direkt till Vinga hiss som ansvarar för hissdriften i föreningen. De nås på telefon: 031-776 57 01

Obs. att våra hissar har känsliga sensorer. De får därför inte exempelvis skickas upp/ned med last obemannat – då detta kan få hisskorgen att fastna utan att någon kan flytta på den last som blockerar sensorn.

 

Vid parkeringsrelaterade frågor eller fel, se info på vår sida om Faciliteter\Parkering.